trudna rozmowa

Tak się składa, że jesteśmy tylko ludźmi i mamy w swoim życiu trudne momenty, oraz trudne rozmowy do przeprowadzenia. Bardzo często Staramy się jak najbardziej odciągnąć w czasie takie nieprzyjemności, ale czasami się nieba. Takimi rozmowami może być na przykład prośba do pracodawcy o podwyżkę lub zwrócenie uwagi niechlujne mu pracownikowi. Każdy z nas, chciałby aby takie rozmowy wyszły z reguły gładko. Takie zadanie nie jest jednak takie proste. Zazwyczaj jako ludzie unikamy konfliktów. Właśnie dlatego na początku warto jest zmienić perspektywę. Trudna rozmowa i nie musi prowadzić zaraz do konfliktu. Chowanie głowy w piasek również nie sprawi, że problemy same się rozwiążą. Zobacz w jaki sposób przeprowadzić trudną rozmowę z pracownikiem pracodawcą lub współpracownikiem, jakich zasad przestrzegać, aby ułatwić sobie temat i żyć dalej.

Przeczytaj też: https://www.wsb.com.pl/trudna-rozmowa/

Trudna rozmowy – 4 najważniejsze przykazania

1. Skoncentruj się na tym, co słyszysz, a nie na tym, co mówisz

Rozmawiając bardzo często całą energię skupiamy na tym, aby coś powiedzieć. Kluczem jednak do rozwiązania trudnej sytuacji jest umiejętność słuchania, refleksji a także obserwacje. Eksperci radzą, aby jak najbardziej łagodnie podejść do problemu. Zostawmy sobie sytuację że pracownik spóźnia się z wysłaniem projektu pracodawcy. W ten sposób pracodawca może zapytać go o opóźnienie w projekcie, ale zupełnie z innej perspektywy. Może to być na przykład twierdzenie: „Widzę, że projekt jest opóźniony. Opowiedz mi o wyzwaniach, przed którymi stoisz”. 

2. Stawiasz pytanie i zamieniasz się w słuch

Otwartość, naturalność i aktywne słuchanie zachęci twojego rozmówcy do wartościowej, konstruktywnej komunikacji. Ty bowiem zyskasz informację zwrotną, którą chciałeś uzyskać.

3. Bądź bezpośredni

Wczoraj się zawsze przejść do rzeczy, zamiast owijać w bawełnę. Otwartość i szczerość jest przede wszystkim podstawą do budowania zaufania. Dzięki temu rozmowa nawet na trudne tematy, będzie odbywała się zupełnie innym „flow”. Co osoby, które czują się niepewnie podczas bezpośredniej rozmowy. W takim przypadku staraj się skupić na w pełnej szacunku wymianie zdań. Możesz poprosić rozmówcę, aby własnymi słowami powtórzył informacje, którą przekazałeś. Jeżeli trzeba, to upewnij się, że zmierzacie w tym samym kierunku do rozwiązania problemu.

4. Nie odkładaj rozmowy

Czasami myślimy, że im bardziej odłożymy problem, to on w magicznych okolicznościach po prostu zniknie. Życie jednak takie nie jest. Nie starajmy się odciągać rozmowy w czasie. Podejdź my do niej całkowicie profesjonalnie, bez unikania jej i udawania, ze problem nigdy się nie wydarzył.

Zobacz też: http://www.gdzieciaki.pl/faktura-czy-rachunek/

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here